Cum alcătuiesc programul unei nunţi

Acum, că nunta este o certitudine în viitorul nostru şi ne-am ales cel puţin o parte dintre furnizorii importanţi, este util să ne gândim cum vrem să planificăm desfăşurătorul zilei, astfel încât să ne putem face o imagine a nunţii şi să putem decide ce extra elemente ne-ar fi necesare, cât ajutor auxiliar trebuie să solicităm, ce stabilim din timp şi ce lăsăm pe ultima sută de metri.

În “episodul de astăzi”, vom discuta despre CELE MAI IMPORTANTE ELEMENTE ÎN ALCĂTUIREA PROGRAMULUI NUNŢII TALE.

Când ne referim la nunta ta, ne gândim şi luăm în calcul programul întregii zile, nu doar al petrecerii. Ca lucrurile să meargă bine şi să vă degrevaţi – voi, mirii – de stresul coordonării în ziua respectivă, fie faceţi un desfăşurător în avans, fie contractaţi un wedding planner. Despre acesta, din urmă, vom vorbi într-un articol viitor, aşadar, să ne întoarcem la firul zilei nunţii.

Cum alcatuiesc programul unei nunti? Care sunt elementele de bifat în ziua nunţii?

  1. Locaţia desfăşurării pregătirilor şi a obiceiurilor
  2. Cazarea oaspeţilor din afara oraşului
  3. Cateringul de peste zi
  4. Programările pentru styling
  5. Florile pentru ceremonie
  6. Ultimele lucruri de trimis la locaţie
  7. Cununia religioasă
  8. Şedinţa foto
  9. Petrecerea şi desfăşurătorul acesteia

Locaţia desfăşurării pregătirilor şi a obiceiurilor

În ultima vreme, tot mai multe perechi de miri aleg să nu mai facă pregătirile pentru nuntă în propria locuinţă, din motive ce ţin de lipsa spaţiului sau din dorinţa de a avea mai multă intimitate şi libertate, îndreptându-şi opţiunile către locaţii AirBnb, hoteluri cu camere instagramabile sau chiar spaţii speciale, oferite direct la locaţia petrecerii.

Dacă nu sunteţi adepţii tradiţiilor şi nici nu cedaţi presiunii familiei de a vă primi acasă suita de rude de gradul I la pregătiri, dar doriţi să trataţi cu diplomaţie această situaţie şi să le refuzaţi vizita politicos, atunci vi se potriveşte opţiunea unui spaţiu extern închiriat.

Hotelurile au creat camere special destinate pregătirilor de nuntă, amenajate potrivit şedinţelor foto cu diverse tematici, iar apartamentele cochete din inima oraşului, pe care le puteţi rezerva prin platforme de profil, vă oferă spaţiu generos, acces la utilităţi şi intimitate completă. Puteţi înnopta acolo cu o seară înainte, pentru ca în ziua cea mare să nu mai fiţi nevoiţi să faceţi drumuri.

Inchirierea unui spaţiu extern vă oferă şi avantajul realizării şedinţei foto tot acolo, scutind timp, alergătură, precum şi costul închirerii unui alt loc pentru poze, dacă optaţi pentru un photo session indoor, dar şi acces facil către parcuri sau zone stradale pitoreşti, pentru şedinţe foto în aer liber.

Pentru a te asigura că găseşti spaţiul potrivit nevoilor şi dorinţelor tale, e bine să faci rezervarea din timp. In afară de liniştea că ai totul stabilit, e posibil să obţii un preţ bun de early booking. Ia în calcul ca zona în care alegi să faci pregătirile să fie aproape fie de cea a desfăşurării şedinţei foto, fie de biserica unde te vei cununa.

Cazarea si transportul oaspeţilor din afara oraşului

Ok, aţi reuşit să fentaţi sistemul şi să nu primiţi familionul acasă. Totuşi, oamenii călătoresc pentru nunta voastră. Fie că vin de aproape, fie de peste mări şi ţări, trebuie să le oferiţi o variantă de cazare, dacă nu aţi stabilit că fiecare e pe cont propriu.

Dacă tot plecaţi de acasă la un hotel sau apartament, o opţiune, cel puţin pentru o parte dintre ei, este să stea la voi.

Ca să împăcaţi şi capra, şi varza şi să le daţi bucuria să fie aproape de voi, dar nu CU voi, îi puteţi caza la hotelul unde veţi face şi voi pregătirile. Totul ţine de bugetul pe care îl alocaţi acestui segment.

Orice fel de cazare externă alegeţi pentru ei, nu uitaţi să faceţi rezevarea cu ceva luni înainte. În sezonul de nunţi, toate cazările „bune” – adică cele căutate de miri, ca voi – se ocupă rapid şi ar fi păcat să fiţi nevoiţi să alegeţi 5 hoteluri, în loc de unul, pentru toţi. Din nou, un early booking şi un număr semnificativ de camere rezervate vă poate aduce un discount.

Reuşind să cazaţi pe toată lumea în acelaşi loc, vă facilitează şi modul în care aceştia vor fi transportaţi la biserică şi la locaţia de eveniment. Adesea, oamenii ce călătoresc se descurcă greu în oraşele pe care nu le cunosc şi, deşi pare simplu să chemi un Uber, e de preferat, mai ales din punct de vedere al invitaţilor de vârsta a treia, să le oferiţi o opţiune de transport organizat. Fie o serie de maşini chemate de voi (sau delegatul vostru) simultan, fie un minibus sau autocar, cu un orar de sosire şi plecare predefinit.

Cateringul de peste zi

Indiferent de locul în care veţi alege să faceţi pregătirile de nuntă, chiar dacă îi veţi avea alături doar pe naşi, este bine să aveţi ce să mâncaţi rapid peste zi, fără a duce grija gătitului sau a comenzilor last minute.

Cu atât mai mult cu cât veţi avea şi alţi oameni prezenţi pe durata pregătirilor, este necesar să rezervaţi, în avans, un tip de catering, fie că e vorba despre o comandă la o cofetărie din zonă, care să vă prepare nişte platouri de foietaje sărate şi mini dulciuri mixte, fie că apelaţi la o firmă specializată, pentru platouri de gustări reci tip fingerfood.

Nu uitaţi şi de băuturi, pe care le puteţi cumpăra chiar şi cu săptămâni înainte. Si un aparat de cafea este binevenit.

Iată cele mai utilizate elemente de catering:

  • foietaje sărate
  • finger food: mini sadvişuri, mini tarte, pizza, mini plăcinte, mini burgeri
  • crocante: diverşi sâmburi, crackers, biscuiţi, fursecuri
  • mini prăjituri fără frişcă, fructe
  • apă, sucuri carbogazoase şi naturale, bere – porţii individuale
  • prosecco şi flute, utile şi la o eventuală şedinţă foto
  • cafea (espressor, capsule sau chiar plicuri 3in1), plicuri de ceai

*nu uita de: şerveţele uscate, şerveţele umede, farfurii, paie, pahare pentru suc, pahare pentru cafea, lapte condensat, linguriţe, zahăr, îndulcitor.

Să ştiţi că ultima săptămână, înaintea nunţii, este extrem de agitată şi poate fi plină de neprevăzut, aşadar a face pregătiri în avans este foarte benefic. Dacă voi nu aveţi timp, delegaţi un prieten (sau doi), care va face cu drag o astfel de sarcină pentru voi.

Programările pentru styling

Make-up & Hairstyling-ul miresei. Şi al altor doamne şi domnişoare. Styling păr & barbă mire. După caz 😊

Într-o mare de furnizori de beauty, există certitudinea că veţi găsi unii disponibili şi last minute, dar dacă vreţi să vă asiguraţi că îi rezervaţi pe cei doriţi, din nou vine îndemnul de a face acest lucru din timp.

Fie că sunteţi voi sau terţe persoane cei care se ocupă de aceste programări pentru toată gaşca implicată, este recomandat ca cel puţin styling-ul miresei (machiaj & coafat) să fie realizat la locaţia pregătirilor. Dacă mirele este mai liber, mai „mobil” în ziua aceea, pentru ea este dificil să se mişte prin oraş dintr-un loc într-altul, machiată şi coafată şi, de cele mai multe ori, cu voalul prins.

Ideal este să rezervaţi o echipă mai mare de makeup artişti şi hair stilişti, care să se ocupe de toate doritoarele, în aceeaşi locaţie, prin rotaţie.

Astfel, se asigură atât confortul tuturor, dar şi respectarea programului, fără a se crea decalaje legate de trafic, întârzieri sau alte neprevăzute. Bonus: se va crea o atmosferă degajată şi jovială, în care vă puteţi relaxa, răsfăţate, la un pahar de prosecco. Plus poze mişto 😊

Legat de orarul styling-ului, dacă o şedinţă foto nu are loc pe parcursul pregătirilor şi veţi pleca direct la biserică, este de preferat ca mireasa să fie lăsată ultima. Lesne de înţeles de ce. In functie de programarea ei, se poate contura restul orelor pentru styling-ul celorlalte invitate.

Florile pentru ceremonie

Ce caută florile în programul zilei? Îşi caută un loc binemeritat, căci buchetele şi lumânarile pot avea rol şi în afara cununiei religioase. Dacă veţi dori să le integraţi în şedinţa foto de la pregătiri, ori în cea premergătoare ceremoniei, este necesar ca acestea să fie aduse încă de dimineaţă, sau, în cazul în care condiţiile termice de la locaţia voastră o permit, cu o seară înainte.

În general, atelierele florale profesioniste oferă şi livrarea aranjamentelor, dar, dacă acest aspect nu este rezolvat aşa, este bine să delegaţi pe cineva care să vă ajute cu preluarea florilor de la florărie şi să nu vă preocupaţi voi, în ziua nunţii, de acest drum. Este bine ca cel ce le preia să meargă cu maşina şi să fie însoţit de cel puţin o altă persoană. Şoferul nu va putea ţine nici buchete, nici lumânări.

Pentru a evita emoţiie şi improvizaţiile, alegeţi un atelier floral care oferă livrare la uşă, chiar dacă acest serviciu este contra cost. Pe durata nefolosirii buchetelor la poze, ţineţi-le în apă, ferite de soare, sau la frigider.

Ultimele lucruri de trimis la locaţie

Poate că locaţia de eveniment aleasă nu oferă absolut toate elementele necesare organizării nunţii – fie acestea decor, papetărie, mici furnizori – astfel că rămâne în sarcina mirilor să completeze aceste detalii lipsă, în ziua evenimentului, sau, în cel mai bun caz, dar rareori, cu o zi înainte.

Fie că trebuie duse şi montate la mese meniuri şi placecard-uri, executate în regim propriu sau cu furnizori externi, ori doriţi să vă trimiteţi mărturiile, mici decoraţiuni handmade sau chiar prăjituri făcute de familie, aceste elemente sunt consumatoare de timp, deci este musai să delegaţi , din nou, nişte prieteni, să o facă pentru voi. Daţi-le, din timp, instrucţiuni clare, eventual scrise şi/sau desenate, aşa încât totul să meargă rapid în ziua cu pricina.

Nu vă feriţi să faceţi checklist-uri şi timeline-uri. Nu e semn de bătrâneţe, e semn de prevenţie 😊

Cununia religioasă

Biserică sau ceremonie la locaţie, şi acest punct din program necesită rezervare anticipată. Poate mai important decât orice este să apuci să rezervi ora preferată pentru cununia religioasă. Această oră este factorul determinant pentru restul programului zilei. In funcţie de această oră, vei ştii cum aşezi toate celelalte elemente, care este succesiunea lor, localizarea lor şi la ce oră vei da startul petrecerii. Dacă locaţia poate fi flexibilă cu ora de start, căci rezervarea ei este destinată doar vouă, la biserică lucrurile stau invers, iar bătălia cea mai aprigă se dă pe intervalul orar cel mai râvnit de către miri.

Deci, nu doar că trebuie să te hotărăşti din timp care este biserica potrivită sufletelor voastre, dar trebuie să mergi să rezervi ora preferată, de îndată ce lăcaşul îşi deschide agenda pentru anul nunţii tale. Bisericile nu obişnuiesc să facă Early Booking, deci va trebui să îţi notezi cu atenţie data la care încep rezervările şi să fii acolo.

Când alegi locul desfăşurării ceremoniei religioase, să ai în vedere ca biserica respectivă:

  • să se localizeze într-o zonă uşor accesibilă, cu opţiuni de parcare si in proximitatea locurilor unde voi veti fi
  • să fie luminoasă şi spaţioasă, pentru poze reuşite
  • să aibă loc pentru public, dacă ştii că vei avea mulţi invitaţi, precum şi scaune pentru vârstnici
  • să aibă aer condiţionat
  • să nu intre într-o perioadă de renovări
  • să aibă opţiune de cor

Dacă te gândeşti să optezi pentru cununie în aer liber, cel mai bine este să iei legătura cu un reprezentant al locaţiei de nuntă, care îţi poate recomanda preoţi dispuşi să ofere acest serviciu.

Şedinţa foto

Înainte sau după cununie? Afară sau înăuntru? Singuri sau cu gaşca de prieteni?

În general, se preferă şedinţele foto realizate după ce slujba se încheie. Avantajul este că ne putem bucura de celebrul „golden hour”, pentru o lumină perfectă în fotografiile noastre, iar o parte dintre emoţii vor fi trecut, însă, cu un astfel de program, riscăm să producem un decalaj în sosirea invitaţilor seara, la petrecere. De ce? Pentru că oaspeţii care ne vor fi alături la slujbă şi nu vor veni la şedinţa foto cu noi, vor merge acasă. O dată ajunşi acasă, există riscul să se relaxeze şi să întârzie la locaţie. In plus, acei oaspeţi care vor alege să nu mai plece acasă între ceremonia religioasă şi poze, din motive precum distanţa sau comoditatea, vor ajunge la petrecere mult prea devreme, riscând nu doar să se plictisească, ci chiar să nu beneficieze de nicio atenţie din partea locaţiei, aceasta nefiind încă gata să primească oaspeţi.

Afară sau înauntru?

Bine ar fi, ambele. Pentru că aerul liber este ameninţat de capriciile vremii, este recomandat să avem un backup indoor. Avantajele sedinţelor foto afară este că nu ne costă nimic şi beneficiem de frumuseţea naturii şi a oraşului, dar, dacă timpul nu e prielnic, putem trece la un plan B. Opţiunile preferate de foto indoor sunt hotelurile pitoreşti sau ceainăriile, dar si spatii indraznete precum peroanele de metrou sau cladirile abandonate. Cele outdoor sunt reprezentate de parcuri, străzi boeme, zone industriale sau chiar câmpuri, albii de râuri, munte sau mare.

Singuri sau în gaşcă?

Chiar dacă veţi chema naşii, părinţii sau gaşca extinsă la poze, nu înseamnă că nu veţi avea fotografii doar voi doi. Să mergi la şedinţa foto acompaniat poate părea complicat, obositor şi consumator de timp, dar, dacă locul şi programul vă permite, e posibil să aveţi parte de o experienţă distractivă, de multe idei şi de oameni tare bucuroşi pentru că v-au putut fi aproape.

Petrecerea şi desfăşurătorul acesteia

Nu întâmplător am lăsat acest subpunct pe ultimul loc – am aflat multe despre cum alcatuiesc programul unei nunti, dar pentru că desfăşurătorul petrecerii este un subiect amplu, căruia vrem să îi acordăm atenţie specială, îl vom trece astăzi doar succint, rămânând topic deschis pentru dezbatere într-un viitor articol.

O dată ce am parcurs pregătirile, suntem frumoşi, parfumaţi, imortalizaţi şi cununaţi, e timpul să „rupem sandaua” şi să ne bucurăm de cea mai tare petrecere. Ca totul să meargă bine, fără a deveni, însă, obsesivi cu privire la respectarea orarului, este recomandat să alcătuim un desfăşurător al petrecerii, o schiţă, în funcţie de care fiecare furnizor să se poată ghida.

Despre secretele unui plan al serii reuşit vorbim în curând, numai aici, alături de Trupa JumiJuma.

Până atunci, spor în organizare şi urmăriţi-ne pe toate mediile de socializare!

0767863907